Newspaper apologises to Karl Stefanovic


The Sunday Telegraph has apologised to Karl Stefanovic after he launched legal action, following an article which speculated about him taking a salary cut to return to hosting Today.

On 10 November 2019, The Sunday Telegraph published two articles about Nine’s Today Show host Karl Stefanovic.

The articles included the claim that Nine intended to penalise Mr Stefanovic $1 million for breaching the standards expected of him. We accept that this figure is incorrect.

Mr Stefanovic still has a year to run on his current contract with Nine and its terms remain unaltered.

We apologise to Mr Stefanovic for any hurt and embarrassment caused by the publication of these articles.

Mr Stefanovic has agreed to discontinue his defamation proceedings in the Federal Court of Australia on terms confidential between the parties.

The move signals Stefanovic is prepared to take action over incorrect articles, ahead of his return to screens.

Earlier this month the Daily Telegraph apologised to John Jarratt after he also launched legal action. The action was dropped thereafter.

Both apologies were published on page 90 of print editions.

15 Comments:

    • Did you hear about the coronation of Queen Kate? It has been reported in the trashy magazines such as New Idea and Woman’s Day (now both owned by Bauer). Can I say, if I had a dollar for every time I hear about Kate being Queen, I would be a quadrillionaire by now. That’s why I don’t read the trashy magazines.

  1. Yes we hear all about the stuff they constantly make up but if it wasn’t for TVT (even when he is on holidays ) we wouldn’t know they had apologised and admitted they were wrong. Love to be a fly on the wall when they agree on the monetary amounts. Makes you wonder why they haven’t learnt their lesson yet.

    • Exactly, however Trump rarely criticise the fake news from Murdoch’s media outlets. I don’t know why there isn’t much criticism of Murdoch from our politicians (The Daily Telegraph and its Sunday counterpart are owned by Murdoch). And no doubt Nine’s newspapers (which I no longer read because it’s owned by Nine) would badmouth people from Seven, so Nine seems to be holier than thou when it comes to criticism of television network’s stars, which they are not. I think this could emerge as a case of double-standards from Nine here.

  2. The trouble is, if people rush out and buy publications…newspapers or magazines with these type of headlines…I guess they will keep doing it…..An apology stuck somewhere later…does not really do much…

    • I agree. Publications do not hesitate in positioning such scandalous headlines on the front page however when it comes to an apology it appears on page 90. Does the delayed apology have merit?

      • I am sure it is cheaper to say you have apologised than defend a defamation suit.

        I am more amazed hat the Daily Telegraph think people care about Karl Stefanovic…..

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.